Kurs ISO 9001 – jakie daje korzyści dla klientów i pracowników?

Często jednostki decydujące się na certyfikację lub kurs ISO 9001 w pierwszej kolejności robią to z pobudek ekonomicznych. Nie ma w tym nic złego, ponieważ prowadzenie biznesu musi przynosić korzyści finansowe. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ISO 9001 sprawia, że zarówno klienci, jak i pracownicy odczuwają plusy wprowadzonych zmian.

W jaki sposób kurs ISO 9001 przynosi korzyści klientom? 

Jednym z najważniejszych czynników napędzających wdrożenie systemów zarządzania jakością jest skupienie się na poprawie zadowolenia klienta poprzez identyfikację jego potrzeb i celów. Większa satysfakcja prowadzi do budowania lepszego wizerunku, lojalności i pozycji autorytetu. W konsekwencji firmy, w których pracownicy lub zarząd przeszli kurs ISO 9001, mają ogromny wpływ na to, jak są odbierane przez konsumentów.   

Zadowolenie klienta jest głównym celem normy ISO 9001. Można przyjąć, że firmy, które wdrożyły ten standard a także przeszły pomyślnie certyfikację, mają stosowne procedury, aby być niezawodnym dostawcą wysokiej jakości produktów lub usług. Dodatkowo posiada narzędzia, by zbierać informacje zwrotne od klientów, tak by je szybko i skutecznie wykorzystać. Dzięki ctemu zapobiegawcze planowanie jest bardzo ułatwione i ograniczone jest ryzyko popełnienia błędów. 

Osoby, które są zainteresowane kursem ISO 9001, więcej informacji znajdą na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/

Kurs ISO 9001 a pracownicy 

Wspieranie kultury ciągłego doskonalenia może przyczynić się do poprawy morale pracowników, a także dobrej atmosfery w miejscu pracy. Kurs ISO 9001 może sprawić, że osoby w organizacji poczują się aktywnie zaangażowane w rozwój, wdrażanie i optymalizację procesów, których używają i są za nie odpowiedzialne. 

ISO 9001 powoduje, że: 

  • zadania są wydajniejsze finansowo dzięki lepszej skuteczności i umiejętności gospodarowania czasem, 
  • pracownicy zgłaszają większą satysfakcję z pracy i satysfakcję z wykonywanych obowiązków ze względu na jasno określone i usprawnione role, 
  • materiały szkoleniowe i edukacyjne są łatwiej dostępne dzięki ulepszonemu planowaniu i strukturze organizacyjnej, 
  • wdrożenie SZJ może wspierać kulturę ciągłego doskonalenia firmy, 
  • pracownicy stają się bardziej zaangażowani i czują się bardziej odpowiedzialni za procesy, w których biorą udział. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here