Zakupy w sieci cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, dlatego nawet stacjonarne placówki otwierają swoje wirtualne platformy. Zakładając sklep internetowy należy pamiętać, że popularność marki zależy od wielu różnorodnych czynników. Jednym z nich jest forma finalizacji transakcji.
BLIK
Polski system płatności mobilnych jest niezwykle wygodny i prosty w obsłudze. Umożliwia on użytkownikom smartfonów, tabletów, itd. przelewanie środków na wskazany numer telefonu, wypłatę pieniędzy z bankomatów oraz realizację zakupów w sieci. Transakcja w systemie realizowana jest pomiędzy klientem a sklepem internetowym obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego. Sześciocyfrowe kody generowane są przez Polski Standard Płatności. Tworzone są one na żądanie banku. Klient musi jedynie wybrać interesujący go przedmiot, zaznaczyć odpowiednią formę płatności i uruchomić aplikację mobilną w swoim telefonie. Następny etap to wprowadzenie kodu w odpowiednie pole formularza. Transakcja zostaje zrealizowaniu po zaakceptowaniu jej przez użytkownika.
Pay-by-link
Rozliczenie płatności odbywa się pomiędzy trzema ogniwami – sprzedawcą, operatorem oraz bankiem. Użytkownik po wybraniu towaru oraz sposobu wysyłki przystępuje do finalizacji transakcji. Musi on wybrać odpowiedni logotyp banku i zalogować się w serwerze internetowym danej instytucji. Dane przelewu zostają automatycznie wygenerowane przez system, dzięki czemu klient nie musi wprowadzać ich własnoręcznie. Transakcja zostaje zatwierdzona po wpisaniu przez użytkownika kodu autoryzującego. Po dokonaniu tej czynności system przekierowuje klienta do witryny e-sklepu. Cała operacja zajmuje kilkanaście sekund. Sprzedawca dostaje od razu informację o zatwierdzeniu płatności, dzięki czemu może zacząć przygotowywać zamówienie. Czas, po którym pieniądze pojawią się na koncie uzależniony jest od operatora płatności i podpisanej umowy. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są na stronie przelewy24.pl.
Własny sklep internetowy może być świetnym pomysłem na dochodowy biznes. Warto pamiętać, by wszelkie działania dostosować do zapotrzebowania konsumentów.