Rynek usług kurierskich w Polsce mocno się rozwija – głównie za sprawą rosnącej w siłę branży e-commerce. Istotną rolę odgrywają na nim „najwięksi gracze”, czyli korporacje kurierskie. Czy ich usługi są ostemplowane gwarancją jakości? A może większa liczba obsługiwanych zleceń przyczynia się do obniżenia standardów?
Konkurencja na rynku kurierskim
Z punktu widzenia klienta firmy kurierskiej, bardzo korzystną sytuacją jest fakt, że na rynku działa przynajmniej kilka dużych podmiotów. Korporacje kurierskie nie mogą sobie więc pozwalać na obniżenie standardów, bo w przeciwnym razie użytkownicy odejdą do konkurencji. Rywalizacja dotyczy zarówno klientów biznesowych, jak i indywidualnych.
Doświadczenie i infrastruktura
Za wysoką jakością usług świadczonych przez największy graczy, takich jak FedEx , DPD, UPS czy GLS przemawiają też doświadczenie i rozbudowana sieć dystrybucyjna. Sortownie są w stanie poradzić sobie z dystrybucję paczek, a kurierzy z ich dostarczeniem na czas, dzięki dobrym praktykom organizacyjnym i doświadczeniu. Pozwala to przewidywać, kiedy nastąpi najwyższe obciążenie. Dzięki temu prezenty gwiazdkowe czy okazyjne zakupy, dokonywane na przykład w trakcie Black Friday, docierają do odbiorców na czas.
Opłaca się dbać o potrzeby klientów
Konkurencja panująca na rynku zmusza korporacje kurierskie do lepszego przyglądania się potrzebom i oczekiwaniom klientów. Niezadowoleni szybko odchodzą od firmy, a w wielu branżach utrzymanie przy sobie lojalnego konsumenta jest średnio 5 razy tańsze, niż pozyskanie nowego. Dlatego najwięksi przewoźnicy konkurują między sobą wachlarzem dodatkowych usług, dostawami realizowanymi na czas, jak również ceną i specjalnymi ofertami dla przedsiębiorców.
Wybór najlepszego usługodawcy
Konsumenci wybierający na co dzień usługi największych i sprawdzonych firm kurierskich mają jeszcze jeden ciekawy wybór. Przyjrzyjmy się przykładowemu cennikowi, proponowanemu przez FedEx: https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/fedex.
Stawki prezentują się naprawdę atrakcyjnie, co nie znaczy, że nie istnieje szansa na ich obniżenie. Wystarczy skorzystać z dobrej porównywarki usług kurierskich i oferowanych tam atrakcyjnych rabatów. Użytkownicy platformy Sendit nie muszą podpisywać umowy na wyłączność z żadnym kurierem, a przy każdym zleceniu – po wypełnieniu krótkiego formularza – mają wybór spośród ofert prezentowanych przez sprawdzonych przewoźników. Możliwość wykorzystania takiego narzędzia to kolejna zachęta dla kurierów, by świadczyć jeszcze lepsze i korzystniejsze cenowo usługi.