Reklama na banerach
fot. Pexels.com

Obecnie nia ma firmy, która nie stosowała by (nawet nieświadomie) jakiegoś działania marketingowego. Wszystko po to, aby dotrzeć do klienta oraz zachęcić do skorzystania z oferty. Dodatkowo konkurencja też na pewno stosuje jakieś działania, dlatego warto je poznać.

Reklama na banerach
fot. Pexels.com

Działania marketingowe – czym są?

Mówiąc pokrótce działania marketingowe to czynności polegające na kreowaniu, promocji i dostarczaniu towarów bądź usług zainteresowanym klientom.
Warto przypomnieć, że marketing to wszystkie działania podejmowane, mające na celu zwiększenie widoczności strony oraz popytu na produkty/usługi naszej firmy.

Podział działań marketingowych

We wstępie zostało wspomniane o pewnych podziałach działań marketingowych, które warto znać. Dlatego na liście znajdują się kluczowe podziały działań marketingowych.

I. Inbound vs. outbound
Podstawową różnicą między tymi obiema metodami polega na sposobie dotarcia do klienta.
Inbound marketing jest metodą opierającą się na przekazywaniu wartości, której szukają zainteresowani odbiorcy. Z kolei outbound marketing jest strategią zupełnie przeciwną, gdyż polega na docieraniu do odbiorców poprzez wyświetlanie materiałów promocyjnych.

Do metody inbound zaliczają się ciekawe infografiki, webinary czy merytoryczny content. Sama nazwa w domyśle oznacza „marketing przychodzący”, gdyż podstawowym celem tej metody jest to, aby klienci sami trafili na firmę podczas poszukiwania informacji.

Znowu do metody outbound zaliczają się między innymi reklamy telewizyjne, sponsorowane posty na Facebooku i wszelkie banery, które wyskakują na stronach internetowych. Dlatego też analogicznie do poprzedniego przypadku, nazwa oznacza „marketing wychodzący”, gdyż w tym przypadku firma dociera do potencjalnych klientów.

II. Digital vs. traditional marketing
Ten podział metod, rozróżnia kanały/metody promocyjne na podstawie zastosowanej technologii.
Cyfrowe działania marketingowe, czyli digital marketing wykorzystują telewizję oraz Internet, aby nawiązać relację biznesową z potencjalnymi klientami. To rozwiązanie obejmuje zatem zarówno reklamy w TV, jak i szkolenia webinarowe czy artykuły blogowe.
Z kolei tradycyjny marketing (traditional marketing) obejmuje wszelkie analogowe sposoby dotarcia do odbiorców. Mowa więc o promocji w lokalnej gazecie, rozdawaniu ulotek czy zamieszczaniu materiałów reklamowych na billboardach.

III. B2C vs. B2B marketing
Jak wiadomo działania marketingowe zależą m.in od grupy odbiorców. I właśnie od tej zależności wychodzą metody B2C oraz B2B, które dzielą klientów na dwie podstawowe grupy: konsumentów oraz firmy.
Marketing B2C (business-to-customer) to relacja biznesowa między przedsiębiorstwem, a osobą fizyczną. Przykładem są fryzjerzy, którzy kierują ofertę do klientów indywidualnych.
Marketing B2B (business-to-business) opiera się na relacji dwóch przedsiębiorstw. Na przykład firma informatyczna, która tworzy nową stronę internetową dla fryzjera, świadczy usługę B2B.

Rodzaje działań marketingowych
fot. Pexels.com

Podsumowanie

Działania marketingowe są bardzo ważnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki tym działaniom firma może zwiększyć widoczność oferty, poprawić swój wizerunek, a także zwiększyć sprzedaż.
Dodatkowo warto wspomnieć, że wybór optymalnych działań zależy od wielu czynników – np. grupa odbiorców, możliwości inwestycyjne czy specyfika danej branży. Dlatego, że wybór dostępnych metod marketingowych jest bardzo szeroki, warto zapoznać się z dostępnymi strategiami i dobrać najbardziej adekwatne do swojego biznesu. W razie potrzeby można również zatrudnić lub podjąć współpracę z osobą, która posiada doświadczenie w tych kwestiach i potrafi dobrać najbardziej odpowiednią metodę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here