Wyzwania przy prowadzeniu bloga

Blog firmowy to potężne narzędzie, które wesprze Cię w dotarciu do klientów i przekonaniu ich, że warto kupować właśnie u Ciebie. Aby jednak tak było, trzeba go w odpowiedni sposób poprowadzić. Sprawdź kilka wskazówek, dzięki którym osiągniesz lepsze wyniki.

Wyzwania przy prowadzeniu bloga. Skorzystaj z tych porad!

Blog firmowy to potężne narzędzie, które wesprze Cię w dotarciu do klientów i przekonaniu ich, że warto kupować właśnie u Ciebie. Aby jednak tak było, trzeba go w odpowiedni sposób poprowadzić. Sprawdź kilka wskazówek, dzięki którym osiągniesz lepsze wyniki.

Prowadzenie bloga firmowego wymaga regularności

Blog firmowy pełni kilka funkcji. Pozwala rozbudowywać zakres fraz kluczowych, na które jest wyszukiwana Twoja oferta. Buduje Twój wizerunek eksperta w branży. Jest dla klientów cennym źródłem porad i wskazówek, przez co odgrywa ważną rolę w komunikacji z nimi.

Aby tak jednak było, koniecznie trzeba zadbać o regularność publikacji. Kiedy nowe teksty pojawiają się w dość krótkich odstępach czasu, możesz:

  • równie regularnie informować o nich klientów przez social media i mailing – każdy taki kontakt to subtelna forma przypomnienia o swojej ofercie,
  • bardziej „przekonać” do siebie algorytmy Google – jeżeli roboty wyszukiwarki „zauważą”, że Twój serwis często rozbudowuje się o nowe treści, będą tu chętniej zaglądać i wyżej punktować stronę w wynikach;
  • dać klientom odwiedzającym stronę pewność, że Twoja firma „żyje” – gdy ostatni widoczny artykuł na bloga ma kilka miesięcy lub lat, może to być sygnał, że przedsiębiorstwo już się zamknęło.

A jak często publikować? Jeżeli dopiero rozpoczynasz prowadzenie bloga firmowego, nawet kilka razy w tygodniu. Na późniejszych etapach wystarczą 1-2 publikacje na tydzień, a nawet 2-3 publikacje miesięcznie.

Długie artykuły lepiej się pozycjonują

Treści na bloga powinny zawierać pogłębione informacje. Nie da się ich przekazać np. w 2 000 znaków ze spacjami. Nie chodzi oczywiście o przysłowiowe lanie wody, ale o to, aby omówić temat artykułu w jak najszerszym kontekście. A jak długie powinny być obecnie takie treści? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej sprawdzić, jak podobna tematyka jest omówiona u konkurencji i… przygotować artykuł, który jest dłuższy i po prostu lepszy. To szybko zapunktuje w Google.

Wysoka jakość tekstów na bloga to podstawa

Blog nie jest miejscem na „teksty o niczym”. Powinny być to treści, które dostarczą Twoim klientom wartościowych, merytorycznych informacji w przejrzysty, czytelny sposób. Dlatego warto je pisać w stylu „eksperckim”, z jak największą ilością praktycznych danych, wskazówek i podpowiedzi. Tu nie ma miejsca na „nachalną sprzedaż”, ale na doradzanie i „towarzyszenie klientowi w zakupie”.

Warto pisać według harmonogramu publikacji

Jedną z przeszkód, które dostrzega się przy pisaniu tekstów na bloga jest… poszukiwanie odpowiednich tematów. Warto je przygotować z wyprzedzeniem – np. na najbliższych kilka miesięcy. Dzięki temu będzie łatwiej utrzymać regularność publikowania i uniknie się duplikowania informacji.

Na koniec warto się zastanowić nad tym, czy lepiej pisać samodzielnie, czy z pomocą ekspertów. Wbrew pozorom, to drugie rozwiązanie może być bardziej opłacalne – więcej na ten temat przeczytasz na stronie https://fabrykamarketingu.pl/prowadzenie-bloga-firmowego/. Zerknij i oceń sam, jaką drogę wybrać. Odpowiednio poprowadzony content marketing może być Twoją szansą na wybicie się przez konkurencję!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here